dijous, 11 de desembre del 2008

Crisi a l'adminsitració local (III)

Aquí teniu la segona part del document de la CGT sobre la crisi a l'adminsitració local.

Què està passant a l’administració local?
  1. S’adapten les estructures orgàniques en funció dels càrrecs a nomenar i no de les necessitats reals dels serveis públics que necessita la ciutadania.

  2. Hi ha un excés de càrrecs de confiança amb funcions i sous d’alt directiu dins l’administració, obviant els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat en l’accés a la funció pública.

  3. “Pelotazos” als pressupostos municipals per a increments a l’entorn d’un 30% de salaris de polítics i càrrecs de confiança.

  4. S’elaboren pressupostos orientats a la propaganda política del partit governant.

  5. La despesa pública de dietes, telèfons mòbils, prensa municipal (propaganda política), vehicles oficials, dinars, protocol, hotels i càterings d’inauguracions fastuoses continua essent vergonyosa.

  6. S’externalitzen els serveis públics, degradant la seva qualitat, adjudicant els treballs a empreses afins que suposen un major cost en la prestació del servei front a la precarització dels llocs de treball que en genera.

  7. La gestió pública del sector privat implica, evidentment, no donar un servei social sinó buscar un benefici a costa de les condicions laborals del seus treballadors.

  8. Es paralitza la negociació col·lectiva amb l’excusa de la crisi. L’estratègia dels ajuntaments és escudar-se en l’assessorament tècnic de la Diputació. Aquest assessorament políticament interessat pagat per tots, va en contra dels interessos del personal de l’administració, ja que persegueix aconseguir un CONVENI ÚNIC que eviti la conflictivitat laboral als municipis, anul·lant la capacitat sindical negociadora dels representants del personal de l’administració.